Netflix doteraz odolával tomu, aby sa pridal k rivalom ako Walt Disney
pri zvyšovaní cien za služby bez reklám. Namiesto toho obmedzil
zdieľanie hesiel mimo domácností.
V médiách sa začiatkom októbra objavili správy, že Netflix by mohol po
skončení štrajku hollywoodskych hercov zvýšiť ceny. Netflix štrajk dobre
zvládol vďaka väčšej prítomnosti na trhoch v zahraničí a silnému
obsahu.
Po pomalom štarte reklamného plánu analytici očakávajú, že Netflix v
nadchádzajúcich mesiacoch zvýši ceny svojich služieb bez reklám. Väčšina
klientov, ktorí sa prihlásili na odber Netflixu po zásahu proti
zdieľaniu hesiel, sa zatiaľ rozhodla pre ponuku bez reklám. Štandardný
prístup s reklamami stojí 6,99 USD (6,63 eura) mesačne, zatiaľ čo ceny
bez reklám sa začínajú na 15,49 USD.
"Pomocou tejto taktiky Netflix na budúci rok pravdepodobne zdvojnásobí svoju sledovanosť podporovanú reklamami,"
domnieva sa analytik Insider Intelligence Ross Benes. Reklamy pomáhajú
priniesť vyššie príjmy a experti očakávajú, že Netflix bude časom
zavádzať viac reklám a dobehne tak konkurentov.
Experti odhadujú, že reklamy priniesli v 3. štvrťroku do konca septembra
Netflixu tržby vo výške približne 188,1 milióna USD, pričom spoločnosti
pribudlo 2,8 milióna predplatiteľov.
Celkovo Wall Street predpovedá, že Netflix zaznamenal v uplynulom
kvartáli najsilnejší štvrťročný prírastok predplatiteľov v tomto roku. A
jeho tržby v 3. štvrťroku pravdepodobne vzrástli o 7,7 % na 8,54
miliardy USD, najviac za päť kvartálov.
(1 EUR = 1,0538 USD)